کد خبر: 1226857
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۰
یکی از روستا‌هایی که به خاطر شرایط خاص در اولویت قرار گرفت، روستای توانه از توابع بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند بود.
سرهنگ علی مختاری
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند 
 
جوان آنلاین: سپاه ناحیه نهاوند برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده تا مشکل کم‌آبی روستا‌های این شهرستان در کمترین زمان ممکن رفع شود. 
بر همین اساس و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در جهت محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور، قرارگاه امام‌حسن‌مجتبی (ع) در بسیج سازندگی سپاه‌انصار‌الحسین (ع) استان همدان اقدام به شناسایی و رفع مشکل آب شرب در چندین روستای شهرستان نهاوند کرد. 
یکی از روستا‌هایی که به خاطر شرایط خاص در اولویت قرار گرفت، روستای توانه از توابع بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند بود. روستای توانه با جمعیت ۳ هزار نفر و ۹۰۰ خانوار به صورت ثابت و جمعیت متغیر و مهاجر هزار و ۵۰۰ نفر بالغ بر ۱۵ سال به دلیل کاهش آب چاه روستا با مشکل کم‌آبی حاد مواجه بودند که با پیگیری‌های سپاه ناحیه نهاوند قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌حسن‌مجتبی (ع) در راستای رفع این مشکل وارد میدان شد.
 با لطف و فضل الهی چاه جدیدی برای روستا حفر و تجهیز شد و آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم روستای توانه قرار گرفت. اقدامات قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌حسن‌مجتبی (ع) در شهرستان نهاوند در راستای تأمین آب شرب روستای توانه شامل حفاری و تجهیز چاه به عمق ۱۰۰ متر، ساخت اتاقک بتنی چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به روستا به طول هزار و ۲۰۰ متر و تهیه و اجرای خط ۲۰ کیلوولت برق چاه است. سالگرد شهادت سردار شهید «حاج میرزا محمد سلگی» فاتح عملیات مرصاد یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها برای این استان و ایران است. این شهید بزرگوار سرداری بود که بزرگ‌ترین دغدغه‌اش در تمام مدت عمر پربرکتش حفظ و استمرار نظام جمهوری اسلامی بود. سردار سلگی همواره توجه ویژه‌ای به جوانان داشت و با گوش دادن به سخنان آنان را به سمت خود جذب و با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کرد. ۱۴ فروردین ماه مصادف با چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج‌میرزا محمد سلگی» بود که به همین مناسب مراسمی در شهرستان نهاوند برگزار شد و از همه اقشار مردم شهیدپرور شهرستان نهاوند دعوت شد تا در این مراسم با شکوه شرکت کنند. با توجه به اینکه امسال سالروز شهادت این شهید والامقام مصادف با ۲۳ رمضان شده بود، به یاد سردار شهید سلگی هزار پرس غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.
برچسب ها: نهاوند ، کم آبی ، روستا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار